maanantai 3. joulukuuta 2018

Kiitos asukasilloista!

Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien linjastosuunnitelman asukasillat pidettiin kahden viime viikon aikana. Tilaisuudet järjestettiin Myyrmäen kirjastolla, Ylästön kotiseututalolla ja Kalajärven Ruskatalolla. Tilaisuuksiin osallistui yhteensä lähes 300 ihmistä. Kiitos kaikille tilaisuuksiin osallistuneille ja luonnosta kommentoineille! Jos et päässyt mukaan tilaisuuksiin, tilaisuuksien esitykset löytyvät täältä: Myyrmäki, Ylästö ja Kalajärvi.

Keräämme kommentteja linjastoluonnoksesta tämän viikon sunnuntaihin 9.12.2018 asti. Kommentit suunnitelmasta toivotaan esisijaisesti blogisivuston kautta. Vaihtoehtoisesti palautetta voi antaa HSL:n palautejärjestelmän kautta, soittamalla asiakaspalveluun tai käymällä palvelupisteellä.

Kehitämme HSL:ssä asukasvuorovaikutusta ja viestintää. Vastaamalla kyselyyn voit kertoa esimerkiksi miten sinä haluaisit osallistua vuorovaikutukseen ja miten me täällä HSL:ssä voisimme kehittää asukasvuorovaikutusta ja viestintää. Kyselyvastauksia hyödynnetään asukasvuorovaikutuksen ja viestinnän kehittämisessä ja ne ovat osa aiheesta tehtävää Pro Gradu -tutkielmaa. Lisätietoja tutkimuksesta löydät täältä.

13 kommenttia:

  1. 321 Elielinaukio - Jupperi - Vanhakartano säilyttäminen on tärkeää!!! ja Runkolinja 400 jatko kalajärvelle olisi erittäin tärkeää. Silvolan yhteydet ja Kivimäen yhteydet huonontuvat tässä suunnitelmassa.

    VastaaPoista
  2. Miksi ei yhtenäistä numerointia Vihdintien suuntaan, 436 ja 437 tulisi olla 346 ja 347 jolloin suunnan numerointi olisi yhtenäistä!
    Jos liityntämalliin päädytään on Niipperin ja Kalajärven suunnan nopeimmat yhteydet Vantaankoski tai Vehkala. Jälkimmäisestä voisi hyvin kehittää liikenteen solmukohdan, neitseellistä rakentamatonta aluetta.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. 346 on kylläkin varattu.. Mutta esim, 336 ja 337 tai sitten entinen 324 ja 325

      Poista
  3. Suoran bussiyhteyden 321 säilyttäminen Järvenperästä Helsinkiin on erittäin tärkeää! Bussin vaihtaminen kasvattaa jo ennestäänkin pitkää matkaa aivan liikaa.

    VastaaPoista
  4. En usko, että 436 ja 437 vuoroväli tulee riittämään. 437K uusi reitti ei ole hyvä, sillä se ei palvele Juvankartanoa.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Joten eikö 437K voisi ajaa Vihdintien liikenneympyrältä S Marketille asti ja siitä 437 normaalille reitille? Matka-aikaa tulisi lisää noin 2-3 minuuttia mutta Juvankartanossa säilyisi 437K ruuhkan vastasuunnassakin!

      Poista
  5. 565 päättäri pidettävä Vantaankoskella! Poika kulkee sillä kouluun Espoon Laaksolahdesta saakka päivittäin. Asumme Laaksolahdessa Karakallion laidalla. Joutuu nyt jo vaihtamaan bussia; ensin 214 ja sitten odotus ja vaihto 565 bussiin. Ja vielä pieni matka käveyä koululle. Olisi kohtuutonta vielä vaihtaa junaan Myyrmäessä. Aivan liian pitkä ja mutkikas koulumatka nuorelle. Kl 8.00 kouluaamuina joutuis lähteä ennen 6.30 kotoa Ja 16.00 koulupäivinä palaisi kotiin 17.30 maissa. Huh huh . Pitäkää nykyinen päätepysäkki ennallaan!

    VastaaPoista
  6. Suora linja 321 Jupperista Helsinkiin säilytettävä, muuten matkasta tulee liian pirstaleinen ja hankala!

    VastaaPoista
  7. Linja 321 on säilytettävä. Tärkeä linja jonka poistaminen lisää yksityisautoilua. Ei saa tehdä julkisilla kulkemista liian vaivalloiseksi ja aikaa tuhraantuu odotteluihin vaihdoissa.
    Linja 331 linjaus jätettävä ennalleen. Uusi linjaus etelä Linnaisista pohjois Linnaisten kautta Ainontielle jopa vaarallinen. Ei jalkakäytäviä, vaikeita mutkia ja mäkiä. Koululaiset pääsee pyörällä ja polkua pitkin Tuomelan koululle. Peltoalueilla ei ole asutusta joten ei sinne tarvitse suunnitella linjaa.
    Runkolinja 300. Metsää ei saa hävittää Raappavuorenpuistosta linjauksen takia Uomatie - Luhtitie. Yhtenäiset lähivirkistysmetsät tärkeitä. Löydyttävä muu ratkaisu. Ei pirstaloida enää metsiä.

    VastaaPoista
  8. Linja 321 säilytettävä ennallaan.
    Vaihdot hidastavat matkaa. Linja kulkee läpi laaksolahden järvenperään. Tärkeä linja. Ei auta jos lisätään vuoroja jos vaihtobussit kulkevat harvaan. Laaksolahti jää täysin katveeseen jos 218 ja 321 lopetetaan. Jos kaikki kerätään kulkemaan junilla ne ruuhkautuvat ja ollaan samassa kuin metron kanssa. Myös haavoittuva junaliikenne katkaisee yhteydet jos kaikki väki on sen varassa. Täytyy olla myös täydentävät suorat linjat. Illalla myöhään on turvatonta odotella vaihtoja ulkona kelien armoillla.

    VastaaPoista

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.