tiistai 25. syyskuuta 2018

Hämeelinnanväylän ja Vihdintien liikkumiskysely on käynnistynyt


HSL on laatinut liikkumiskyselyn Hämeenlinnanväylän ja Vihdintien linjastosuunnitelmaan liittyen liikkumistottumusten ja matkustustarpeiden selvittämiseksi. Linjastosuunnitelma kattaa Länsi-Vantaan ja osan Pohjois-Espoon alueista. Kysely on auki 21.10 asti.

Kyselyyn pääset osoitteesta https://app.maptionnaire.com/fi/4829/

Käy vastaamassa ja kerro omista ja perheenjäsentesi matkoista, joiden lähtö- tai määränpää on Länsi-Vantaalla ja/tai Pohjois-Espoon alueella. Kysymykset koskevat matkojen suuntautumista ja mielipiteitä alueen joukkoliikenteestä. Kyselyyn ovat tervetulleita vastaamaan myös henkilöt, jotka eivät käytä joukkoliikennettä!

11 kommenttia:

  1. Toiveena olisi linja 514.
    Joka menisi Helsinki-Vantaan lentoasemalle, toista uutta reittiä.
    Kasvava Kuninkaantammi, sekä Laajalahden iso kauppakeskus valmistuu myös.

    514 kulkisi reittiä:

    Tapiola M - Pohjantie - Koivuviidantie - Turveradantie - Turunväylä - Kehä I -
    Vihdintie - Malminkartanontie - Vanha Kaarelantie - Vaskivuorentie - Kuninkaantammi -
    Paloheinätunneli - Kuusmiehentie - Kuusmiehenkaari - Tuusulanväylä -
    Tammiston Kauppatie - Kiitoradantie - Ilmakehä - Lentoasemantie.

    Miltä suunnitelmani kuulostaa? Olisiko kyseinen linja mahdollista toteuttaa?

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Olisiko tuollaiselle linjalle oikeasti käyttäjiä? Laajalahden kauppakeskittymä tuskin hirveästi houkuttelee ainakaan joukkoliikenne matkustajia Leppävaaran pohjoispuolelta, kun Sellossa on melkein samat liikkeet.
      Kuninkaantammen kautta taas menee jo runkolinja 560 Myyrmäkeen ja Tuusulanväylän suuntaan. Ainakaan vielä sinne on tuskin kauhean montaa linjaa kannattavaa vetää.

      Poista
    2. Hei Ribe89 ja Jussi! Kiitos kommenteistanne, otetaan ne huomioon suunnittelussa.

      Poista
  2. Kun 562 vihdoin muutetaan runkolinjaksi, voisiko se mennä jumbon jälkeen myyrmäen suuntaan 571:n reittiä? Näin länsi-vantaalta pääsisi nopeammin ja sujuvammin jumboon sekä mm. veromiehen ja koivuhaan työpaikka-alueille

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Samaa mieltä!!! Lännestä tulisi silloin hyvät yhteydet Jumboon.

      Poista
    2. Länsi-Vantaan kaupallinen keskus on Myyrmanni. Jumbo ei taida riittää perusteeksi tiheästi liikennöivälle runkolinjalle Länsi-Vantaan ja Vantaanportin välille. Uusi runkolinja 570(562) tulee liikennöimään läpi päivän 10min välein jolloin ruuhkan ulkopuolella olisi runsaasti ylikapasiteettia Jumbon ja Myyrmäen välillä. Ylästön ja Vantaanlaakson alueita pitäisi rakentaa huomattavasti tiiviimmin ennen kuin tiheä runkolinja Länsi -ja Keski-Vantaan välille kannattaa perustaa. Nykyisellään käyttäjiä ei yksinkertaisesti ole tarpeeksi kuin ainoastaan ruuhka-aikaan.

      Poista
    3. Hei! Kiitos kommenteista! Linjan 570 reitti on päätetty viedä Lentoasemalle, mutta otamme jatkosuunnittelussa huomioon toiveen nykyistä tiheämmästä yhteydestä Länsi-Vantaalta Jumboon!

      Poista
  3. Hei! Linjan 571 pääteasema voisi olla Perusmäessä, näin saataisiin Niipperin alueelle suora bussiyhteys sekä Jumboon että Myyrmanniin. 437 olisi hyvä muuttaa runkolinjaksi 430, jotta saataisiin parempi ja kattavampi palvelu kehäradalle. 324 olisi hyvä saada takaisin, mikäli runkolinja 430 menisi kehäradalle, niin 436 voitaisiin vaihtaa takaisin linjaksi 324. Suora bussiyhteys Keskustaan tulee kuitenkin säilyttää.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei! Kiitos kommenteistasi! Perusmäen ja Niipperin joukkoliikennekysyntä ei tulevina vuosikymmeninä tule perustelemaan runkolinjan perustamista alueelle, mutta liityntäyhteyksiä on kyllä tarkoitus kehittää tästä huolimatta. Jos suora keskustan yhteys halutaan myös jatkossa säilyttää, ei liityntäliikenteen kehittämiseen kuitenkaan jää juuri rahoitusta. Näitä asioita pyritään nyt suunnittelussa punnitsemaan.

      Poista
  4. Hei! Vastasin kyselyyn, mutta haluaisin vielä täällä ehdottaa yhtä linjaa: Nopeampi yhteys Leppävaarasta Myyrmäkeen. Bussi 555 on varsinkin ruuhka-aikoina todella usein myöhässä. Lintuvaarassa on hitaat ajonopeudet ja Vallikalliosta nousee kymmeniä ihmisiä kyytiin. Nopeampi yhteys voisi mennä esim. Leppävaara-Pitäjänmäki-Konala-Malminkartano-Korutie-Myyrmäki.

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Hei! Kiitos kommentistasi, otamme tämän huomioon suunnittelussa.

      Poista

Huomaa: vain tämän blogin jäsen voi lisätä kommentin.